Sieci reklamowe - za i przeciw

Pomoc

Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie? - Zadaj je tutaj, na pewno niebawem na nie odpowiemy

Data aktualizacji: 
środa, 1 Wrzesień, 2010

Firmy chcące zareklamować swoje produkty lub usługi rzadko kiedy same zajmują się organizacją kampanii reklamowej. Zdecydowanie częściej zatrudniają w tym celu wyspecjalizowane agencje. W naszych rozważaniach skupiamy się przede wszystkim na Internecie, dlatego też pomijam procedurę realizacji kampanii reklamowych w innych mediach. Prześledźmy, jak to działa w internecie.

Jak to działa?

Funkcjonują tutaj przedsiębiorstwa - Sieci Reklamowe - które zajmują się rozmieszczaniem reklam na witrynach internetowych swoich partnerów. Nie posiadają one własnych stron www, pełnią natomiast funkcję pośrednika pomiędzy reklamodawcami i właścicielami stron internetowych.

Sieci reklamowe

W praktyce nawiązanie współpracy z Siecią Reklamową polega na podpisaniu umowy, w której określa się warunki współpracy oraz wynagrodzenie. Są one ustalane indywidualnie, dlatego też warto zadbać o mocną pozycję przetargową (w postaci dużej liczby odwiedzin witryny lub sprecyzowanego profilu jej użytkowników) i wynegocjować korzystne dla siebie warunki. Często wymaga się od właścicieli witryn założenia własnej firmy. Wynika to z preferencji faktur jako formy rozliczeń. Po podpisaniu umowy, jedynym zadaniem posiadacza strony www jest dodanie do jej struktury odpowiedniego kodu. Od tej chwili jedynym zarządcą powierzchni reklamowej na stronie jest Sieć Reklamowa.

Wady i zalety współpracy z Siecią Reklamową

Wadą jest totalne uzależnienie od decyzji Sieci Reklamowej. Posiada ona na wyłączność powierzchnię reklamową strony. Od tej chwili tylko od Sieci Reklamowej zależy czy będzie umieszczać na niej reklamy wartościowe i dochodowe, czy też będzie jedynie ją zaśmiecać, a przez to pozbawiać właściciela witryny okazji do zarobku.

Zaletą jest natomiast uwolnienie właściciela strony od konieczności samodzielnego poszukiwania reklamodawców, przygotowywania materiałów reklamowych i ich umieszczenia na stronie. Jedynym zajęciem właściciela jest teraz dbanie o treść jego witryny. Sieć Reklamowa zadba natomiast o pozyskanie reklamodawców, wygląd reklam i ich korzystne ulokowanie na stronie. Podpisując umowę z Siecią Reklamową zyskujesz także pewną stabilizację finansową. Masz bowiem zapewnione minimalne miesięczne wynagrodzenie. Kwota ta pozwala najczęściej pokryć koszty utrzymania firmy – hostingu i innych opłat administracyjnych.

Sieci Reklamowe w Polsce

W tej chwili w Polsce działają cztery Sieci Reklamowe: 

  • ad.netad.net – to działająca od 2000 roku na polskim rynku Sieć Reklamowa. W tej chwili oferuje sprzedaż powierzchni reklamowej na ponad 350 witrynach reklamowych. Jest to wiodąca Sieć Reklamowa w Polsce. Z badań Mega Panel PBI/ Gemius wynika, że ad.net dociera do ponad 85% polskich internautów.

  

  • ARBOmediaARBOmedia – oddział polski należy do grupy ARBOmedia AG, która została założona w 1987 roku w Monachium. ARBOmedia Polska reprezentuje ponad 300 serwisów internetowych o łącznej liczbie blisko 630 mln odsłon oraz dotarciu do ponad 9,7 mln internautów miesięcznie (źródło danych: Megapanel PBI/Gemius 2006.02).

 

  • IDMnetIDMnet – działa w Polsce od 2001 roku. Obecnie w ofercie IDMnet znajduje się prawie 400 witryn internetowych. Jak zapewniają, w ciągu miesiąca są w stanie dotrzeć do prawie 12 milionów unikalnych użytkowników.

 

  • Ad-renaline - sieć reklamowa dla mężczyznAd-renaline - sieć reklamowa specjalizująca się w docieraniu do męskiej części Internetu. Skupia strony internetowe z czterech dziedzin: Sport, Erotyka, Gadżety oraz Motoryzacja.

Którą Sieć Reklamową wybrać?

Jak zawsze, decyzja czy przystąpić do którejś z dostępnych Sieci Reklamowych zależy tylko od Ciebie. Rozważ za i przeciw zawierania umowy z Siecią Reklamową. Zobacz też, co Cię czeka, jeśli zdecydujesz się na samodzielne zarządzanie powierzchnią reklamową swojej witryny.