Samodzielne zarządzanie powierzchnią reklamową

Pomoc

Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie? - Zadaj je tutaj, na pewno niebawem na nie odpowiemy

Data aktualizacji: 
piątek, 7 Wrzesień, 2012

Jeśli nie decydujesz się na współpracę z Siecią Reklamową, sam/a musisz zająć się organizacją i sprzedażą powierzchni reklamowej Twojej strony.

Co Cię czeka?

  • Najczęściej wymaga to założenia własnej firmy.
  • Poza tym trzeba samodzielnie poszukiwać, pozyskiwać i utrzymywać reklamodawców. Możesz zająć się tymi obowiązkami samodzielnie lub zatrudnić pracowników. Oprócz zaplecza ludzkiego, dużym ułatwieniem, które w pewnym momencie staje się koniecznością, jest wsparcie technologiczne.
  • Potrzebny Ci będzie program, który ułatwi zarządzanie wyświetlanymi reklamami oraz udostępni statystyki Twojej witryny. 

Po co Ci statystyki?

Przede wszystkim dla potencjalnego reklamodawcy. Przed nawiązaniem współpracy, będzie on oczekiwał konkretnych danych na temat ilości odwiedzin, popularności poszczególnych powierzchni reklamowych oraz specyficznych cech użytkowników Twojej witryny. Informacje te są ważne także dla Ciebie. Dzięki nim możesz udoskonalać swoją stronę i dostosowywać ją do potrzeb odwiedzających. Są to poczynania mające w założeniu zwiększenie oglądalności Twojej strony. A wiadomo, że im więcej odwiedzin, tym lepsza pozycja przetargowa Twojej strony. W przypadku programu zarządzającego kampaniami reklamowymi podstawowe pytanie powinno zatem brzmieć: jakiego programu użyć? W świetle powyższych rozważań, pytanie o to czy warto korzystać z tego typu oprogramowania, nie powinno raczej paść.

Jakie programy polecamy?

Odpowiedź na to pytanie nie jest trudna. Istnieje tylko jeden darmowy program, który jest na tyle rozbudowany, że pozwala na bezproblemowe zarządzanie kampaniami reklamowymi. Biorąc pod uwagę jego możliwości, nie warto inwestować w rozwiązania komercyjne. Program, który polecamy to OpenX (do niedawna phpAdsNew). Znajdziesz go na stronie: http://www.openx.org/publishers/community-ad-server

Podstawowe funkcje programu OpenX

  • Jest to program umożliwiający kompleksowe nadzorowanie i zarządzaniem przebiegiem kampanii reklamowej.
  • Statystyki gromadzone przez program są dostępne zarówno dla właściciela witryny, jak i reklamodawcy.
  • OpenX umożliwia obsługę różnorodnych reklam – zarówno jeśli chodzi o jej formaty (grafika, Flash, HTML), jak i źródła, z których pochodzi (możliwe jest wyświetlanie reklam pochodzących z m. in. sieci reklamowych – Google AdSense oraz TradeDoubler, systemów wymiany reklam).
  • OpenX oferuje także możliwość dostosowania wyświetlanych reklam do specyficznych cech użytkownika – jego położenia geograficznego, danych podanych przy rejestracji (płeć, wiek), wyszukiwanych przez niego hasłach i innych zmiennych. Jest to oprogramowanie powstające w technologii open source, dlatego też korzystanie z niego jest bezpłatne. Nie istnieją także żadne ograniczenia co do jego modyfikacji. Jedyną przeszkodą w użytkowaniu OpenX mogą stanowić wymagania techniczne.

Minimalne wymagania sprzętowe (dotyczą serwera, na którym umieszczona jest lub będzie Twoja strona www):

- obsługa PHP,
- PHP 5.1.4 lub wyższy,
- 32 MB RAMu,
- baza danych MySQL 4.1 lub wyższy.

Istnieją reklamy nieobsługiwane przez programy zarządzające kampaniami reklamowymi. Są to artykuły sponsorowane oraz płatne linki. Wszelkie formy banerów i reklam kontekstowych są natomiast w zasięgu możliwości programu OpenX. Korzysta z niego już ponad 30 000 użytkowników na całym świecie. Jeśli zależy Ci na efektywnym zarządzaniu powierzchnią reklamową Twojej witryny, to warto pójść za ich przykładem.