Programy partnerskie - od czego zacząć?

Pomoc

Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie? - Zadaj je tutaj, na pewno niebawem na nie odpowiemy

Data aktualizacji: 
środa, 1 Wrzesień, 2010

Oczywiście od zarejestrowania się w programie partnerskim. Ale zacznijmy od innej bardzo ważnej sprawy: aby prowizja za ustaloną czynność wykonaną przez Twoich klientów została przypisana na Twoje konto, Twój klient musi wejść na stronę Partnera poprzez Twój link partnerski. Jak wygląda link partnerski? Generalnie jest to odnośnik do danej strony www, w którym zawarty jest dodatkowo Twój login. Najczęściej Partner dostarcza narzędzia, które automatycznie wygeneruje Twój link partnerski. Musisz skopiować go na swoją stronę i... zachęcać potencjalnych klientów do klikania.

Jak skłonić ludzi do klikania w link partnerski?

Jest na to kilka sprawdzonych sposobów. Niektóre z nich wymagają posiadania własnej strony www:

  • Jeśli masz serwis www o tematycznie sprecyzowanej zawartości, możesz umieszczać na niej materiały promocyjne, które są w jakiś sposób powiązane z tą tematyką. Przykładowo: Masz stronę z przepisami kulinarnymi. Możesz zaproponować swoim użytkownikom zakup książki kucharskiej jednego z Twoich partnerów. Dobrym pomysłem byłyby także urządzenia AGD. Jest jedno "ale". Żeby taki zabieg był skuteczny, Twoja strona musi budzić zaufanie oraz być przystępna w obsłudze (przeczytaj, jakie są cechy użytecznej witryny). Na zaufanie wpływa zarówno wygląd strony, jak i jej treść. Treść strony powinna być wartościowa, a także przystępnie "zaserwowana". Dobrze by było, gdyby zawartość strony była regularnie uzupełniana o nowe artykuły. Im więcej treści - tym większa szansa na zainteresowanie dużej liczby internautów. A im większa liczba odwiedzających, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś wejdzie przez Twoją witrynę na stronę Partnera. Musisz także zadbać o wysoką pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach. O pozycjonowaniu możesz przeczytać w osobnym artykule na naszej stronie (pozycjonowanie strony).
    Jak widzisz, prowadzenie własnego serwisu wymaga czasu i niemałego wysiłku.
  • Jeśli jednak nie dysponujesz zbyt dużą ilością wolnego czasu, możesz użyć tzw. ministrony. Są to najczęściej pojedyncze strony poświęcone jednemu produktowi lub programowi partnerskiemu. Mając tak ograniczoną ilość miejsca (tylko jedną podstronę www), musisz wykazać się pewną znajomością marketingu i technikami sprzedaży, żeby móc skutecznie zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzenia strony Twojego Partnera. W przypadku ministron utrudnione jest także ich wypromowanie. Mała ilość treści nie sprzyja wysokim pozycjom w wyszukiwarkach internetowych. A dalekie pozycje skutkują rzadkimi odwiedzinami strony przez internautów. Można zainwestować w reklamę ministrony. Trzeba jednak brać pod uwagę ryzyko nieopłacalności takiego przedsięwzięcia.

Istnieje także wiele sposobów promowania naszego linka partnerskiego, które nie wymagają posiadania własnej strony www.

  • Przykładowo: możesz wykupić reklamę (w postaci banerów czy reklam tekstowych) na innych stronach www lub w newsletterach. Oprócz wyglądu i treści samej reklamy musisz określić, do kogo ją kierujesz. Na tej podstawie wybierzesz najbardziej odpowiednie miejsce umieszczenia swojej reklamy. Jeśli promujesz książkę motoryzacyjną, możesz założyć, że głównymi jej odbiorcami będą mężczyźni zarówno ci młodzi, jak i ci w wieku średnim. Sprawdzasz zatem, które strony czy newslettery są kierowane do takiej grupy docelowej i wykupujesz tam reklamę. „Czysta” reklama wiąże się z pewnym ryzykiem - może okazać się nieopłacalna.
  • Innym sposobem są odpowiednie podpisy (sygnatury), które dołączasz do wysyłanych maili. Na przykład:
-------------------------
Pozdrawiam serdecznie,
Janusz
P. S. Wiesz, że utrzymanie odpowiedniej wagi ciała nie musi być męczarnią?
http://dieta-fizjologiczna.zlotemysli.pl/pozytywnienet.php
  • Tę samą zasadę możesz stosować podczas dyskusji na forach oraz grupach dyskusyjnych. Tam też możesz używać podpisu, w którym umieścisz swój link partnerski. Na przykład:
--------------------------------
I żyli długo i szczęśliwie... Sprawdź, o czym musisz pamiętać podczas organizacji wesela:
http://organizacja-wesel.zlotemysli.pl/pozytywnienet.php
  • A może by tak szczerze i otwarcie polecić konkretne produkty swoim znajomym albo członkom rodziny? Wystarczy wysłać maila z Twoją propozycją. Na pewno wiesz, czym możesz zainteresować każdego z nich. Warto spróbować. A może namówisz ich do udziału w programie partnerskim? Oprócz drogi mailowej, możesz także dotrzeć do nich przez komunikatory internetowe (Gadu-gadu, ICQ, Tlen czy Skype).

Nie polecamy wysyłać masowych wiadomości do nieznajomych. Po pierwsze: jest to mało skuteczne. Po drugie: bardzo irytujące.

Najważniejsza zasada: RÓB COŚ

Szukaj nowych sposobów pozyskiwania klientów lub korzystaj z tych przedstawionych przez nas. I działaj! Twoje zyski zależą tylko i wyłącznie od Ciebie. Promuj swoje linki partnerskie, szukaj nowych członków Programów Partnerskich. Jeśli podejdziesz do tego zadania z pozytywnym nastawieniem, wytrwałością i konsekwencją, to po prostu musi Ci się udać.