Modele cenowe - cpc, cpm, cpa, ff

Pomoc

Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie? - Zadaj je tutaj, na pewno niebawem na nie odpowiemy

Data aktualizacji: 
środa, 1 Wrzesień, 2010

Bez względu na to czy korzystasz z usług Sieci Reklamowej, czy też prowadzisz indywidualną sprzedaż powierzchni reklamowej, warto znać podstawowe modele cenowe obowiązujące na rynku reklamy internetowej.

CPM (cost per mile) – jest to inaczej koszt wyświetlenia 1000 reklam. Celem takiej reklamy jest raczej utrwalenie marki w świadomości użytkowników danej strony niż bezpośrednie pozyskanie nowych klientów.

CPC (cost per click) – opłacie podlega każde kliknięcie w reklamę. Reklamodawca powinien zdecydować się na ten model płatności, jeśli zależy mu przede wszystkim na pozyskaniu nowych użytkowników jego witryny.

FF (flat fee) – opłata za czas trwania kampanii. Tego typu opłat nie stosuje się w dużych serwisach (witrynach). FF jest znacznie bardziej popularny w przypadku stron niszowych.

CPA (cost per action) – opłata za określone działania – najczęściej rejestrację w danym serwisie lub zamówienie konkretnego produktu. Cechą tego modelu cenowego jest dość mała skuteczność.

Przy ustalaniu cennika reklamowego można zdecydować się na jeden z prezentowanych powyżej modeli cenowych lub też z ich połączenia. Częste jest, na przykład łączenie dwóch modeli cenowych – CPM (cost per mile) z CPC (cost per click).