Tytuł strony - zasady tworzenia prawidłowego tytułu strony

Pomoc

Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie? - Zadaj je tutaj, na pewno niebawem na nie odpowiemy

Chcesz wiedzieć jak zarabiać w internecie? 

Zobacz dział Zarabianie w internecie

Data aktualizacji: 
środa, 1 Wrzesień, 2010

Tytuł strony widnieje w pasku tytułowym okna przeglądarki. Można go ustawić używając znacznika <title> w sekcji <head> strony.

Kod HTML:

<html>
<head>
...
<title>Tytuł strony</title>
...
</head>
</html>

 

Czy tytuł strony jest potrzebny?

Tak, jeśli chcesz zachęcić internautów do odwiedzania Twojej strony. W wynikach wyszukiwania to właśnie tytuł strony jest wyświetlany jako link umożliwiający wejście. Im większe zaufanie wzbudza tytuł Twojej strony, tym większa szansa, że ktoś na nią wejdzie.

Tytuł strony jest także domyślnie ustawioną nazwą strony, gdy użytkownik zechce dodać ją do swoich ulubionych. Dlatego powinien on zawierać wszystkie ważne informacje o Twojej działalności, a nie ogólniki typu: „Witam wszystkich internautów na mojej stronie”.

Cechy dobrego tytułu

Dobry tytuł powinien być:

  • Zwięzły (zbyt długie nie będą poprawnie wyświetlane) i zrozumiały.
  • Powinien także opisywać tematykę strony, która jest wyświetlana.
  • Każda z podstron Twojego serwisu powinna mieć odrębny tytuł.

Takich błędów nie popełniaj:

  • pisanie tytułu wielkimi literami (w Internecie duże litery oznaczają krzyk),
  • pomijanie tytułu – tytuł jest ważny zarówno dla użytkowników Twojej strony, jak i dla wyszukiwarek. Roboty indeksujące (programy związane z wyszukiwarkami) wykorzystują tytuły stron do tworzenia linków w wynikach wyszukiwania. Warto więc stworzyć tytuł, który zachęci internautów do odwiedzania Twojej strony,
  • tworzenie tytułów „powitalnych” - zwroty w stylu „Witamy na naszej super stronie”. Takie tytuły nie niosą ze sobą żadnej informacji o Twojej stronie i nie sprzyjają pozycjonowaniu,
  • umieszczanie tego samego tytułu na każdej podstronie – każda podstrona zawiera odmienne treści, ta sama zasada powinna więc obowiązywać także ich tytuły,
  • nieczytelne tytuły – czyli takie, w których użyte zostały niestandardowe znaki. Nieczytelny tytuł to także tytuł, który jest zbyt długi (tytuł nie powinien przekraczać 80 znaków).

O funkcjonalnych witrynach dowiesz się więcej z książek:

Skuteczny sklep internetowy - okładka

Dzięki książce "Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy" dowiesz się, jak uniknąć tych błędów i jak czerpać zyski z handlu elektronicznego.

 

Zwiększ szybkość - okładka

"Zwiększ szybkość! Optymalizacja serwisów internetowych" - dowiesz się, jak skrócić o połowę czas wczytywania strony. Bo czas to pieniądz.

 

Nie każ mi myśleć - okładka

"Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych". Dowiedz się, jak stworzyć użyteczną stronę internetową.