Treść strony wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania

Pomoc

Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie? - Zadaj je tutaj, na pewno niebawem na nie odpowiemy

Chcesz wiedzieć jak zarabiać w internecie? 

Zobacz dział Zarabianie w internecie

Data aktualizacji: 
środa, 1 Wrzesień, 2010

Zawartość strony, czyli jej treść musi być z jednej strony wartościowa dla użytkowników, a z drugiej powinna wspomagać pozycjonowanie Twojej strony. O część merytoryczną serwisu musisz zatroszczyć się sam/a, tutaj znajdziesz natomiast kilka ważnych porad dotyczących dostosowywania treści do wymagań SEO.

Ilość tekstu na stronie

Ilość tekstu na pojedynczej podstronie nie może być zbyt krótka ani zbyt długa. Za optymalną liczbę słów przypadającą na poszczególną stronę uznaje się liczbę z przedziału 250-800. Jeśli przekroczysz zalecaną górną granicę liczby słów na stronę, postaraj się przynajmniej w początkowej części artykułu umieścić najważniejsze informacje z punktu widzenia pozycjonowania Twojej witryny.

Hierarchia

Stosuj hierarchiczny układ zawartości. Stosowanie nagłówków i innych wyróżnień w przypadku ważnej informacji znacznie ułatwia użytkownikowi znalezienie na Twojej stronie interesujących go danych. Ta sama zasada dotyczy wyszukiwarek. Im coś bardziej się wyróżnia, tym wyszukiwarki uznają to za ważniejsze.

Ukryte semantyczne indeksowanie

Tekst, jaki znajduje się na Twojej stronie musi być zgodny ze słowami kluczowymi, jakie dla niej wybrałaś/eś. Właściwie kolejność jest odwrotna – najpierw masz na swojej stronie tekst na dany temat, a później dobierasz do niego odpowiednie słowa kluczowe. O tym, jak bardzo zawartość danej strony jest spójna z jej słowami kluczowymi, mówi nam tzw. ukryte semantyczne indeksowanie. Jest to przedstawienie zależności i proporcji słów występujących na stronie w stosunku do jej tytułu, jak i w stosunku do częstości występowania danego słowa na stronie.
Jeśli chcesz sprawdzić swoją stronę pod względem dopasowania słów kluczowych do jej zawartości, możesz skorzystać z:

Ważna uwaga: częstość występowania słów kluczowych w tekście nie może być zbyt mała ani zbyt duża. W tym drugim przypadku możesz zostać uznany przez Google za spamera, co wiąże się z czasowym usunięciem strony z indeksu stron Google lub z obniżeniem jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Bezpieczne granice, w jakich możesz się poruszać używając słów kluczowych to:

  • dla fraz jednowyrazowych maksymalna częstość występowania wynosi 7% całości tekstu,
  • dla fraz dwuwyrazowych – 5%,
  • dla fraz trzywyrazowych – 3%.