Linki zewnętrzne - pozycjonuj swoją stronę

Pomoc

Nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytanie? - Zadaj je tutaj, na pewno niebawem na nie odpowiemy

Chcesz wiedzieć jak zarabiać w internecie? 

Zobacz dział Zarabianie w internecie

Data aktualizacji: 
środa, 1 Wrzesień, 2010

Linki zewnętrzne prowadzące do Twojej strony są jednym ze sposobów sztucznego podwyższania jej pozycji w rankingu Google.

Zasady linkowania

  • Anchor (tekst, jaki jest widoczny jako link) linków kierujących na Twoją witrynę powinien mieć postać słów kluczowych, na które pozycjonujesz swoją stronę.

    Kod HTML:

    <a href="/">Tekst, który widzimy jako link (anchor text)</a href>

    Jeszcze lepiej, jeśli słowo kluczowe zawarte jest w znaczniku title linka.

    Kod HTML:

    <a href="http://neteor.pl/" title="Tytuł linka">Tekst, który widzimy jako link (anchor text)</a href>

  • dla dodatkowego wyróżnienia Twojego linka możesz użyć także pogrubienia oraz nagłówków. W ten sposób zwiększysz jego ważność w oczach Google,
  • dodawaj swoje linki do serwisów, które są poprawnie zaindeksowane w Google. Możesz to sprawdzić wpisując w Google polecenie site:www.adres.strony.pl,
  • unikaj umieszczania swoich linków na
    -
    stronach z grupy tematycznej adult (są to strony zawierające materiały o treści erotycznej),
    - na stronach, które mają dużą liczbęlinków z blogów, ksiąg gości itp.,
    - stronach tematycznie niezwiązanych z tematyką Twojej strony,
    - na farmach linków,
  • jeśli w krótkim czasie pojawi się dużo nowych odnośników zewnętrznych do Twojej strony, Google może uznać to za spam, co wiąże się z negatywnymi konsekwencjami. Dlatego należy zwiększać liczbę linków stopniowo, żeby wyglądało to w miarę możliwości naturalnie.

Źródła linków zewnętrznych

Katalog stron - jak sama nazwa wskazuje, jest to podzielony na kategorie zbiór stron internetowych. Nowe strony dodawane są przez samych użytkowników. Dodawanie stron do katalogu może następować automatycznie lub po uprzedniej akceptacji moderatora. W zależności od rodzaju katalogu i jego popularności, nowe wpisy mogą być:

  • darmowe - jest ich znacznie więcej niż katalogów płatnych. Dodanie strony do kilku tysięcy z nich może być jednak dosyć uciążliwym zajęciem. Sporym ułatwieniem są tzw. dodawarki. Są to automaty, które po podaniu wszystkich niezbędnych danych, same dodają nasz wpis do katalogów. Tutaj są adresy niektórych z nich:
    - Seoadder.info
    - Dodajemy.info
    - LinkiSEO.pl
    - Dodawarka.info
  • płatne - są zazwyczaj lepszej „jakości” niż katalogi bezpłatne. Umieszczenie tam odnośników do swojej strony może być bardziej skuteczne niż dodawanie ich do katalogów darmowych. Największe płatne katalogi w polskim internecie:
    - katalog.onet.pl
    - katalog.webseo.pl

Systemy wymiany linków - jest to miejsce, w którym zbiera się pewna grupa osób pozycjonujących swoje witryny i wymienia się pomiędzy sobą linkami stron. System stanowi narzędzie do poprawnego przydzielania linków i zachowania maksimum bezpieczeństwa przy takich wymianach. Największe systemy wymiany linków w Polsce:

- LinkORN.pl
- LinkMe.pl
- LinkujPRO.pl
- linkor

Zakup linków – wyświetlanie swojego linku na czyjejś stronie możesz wykupić za pośrednictwem serwisu aukcyjnego allegro.pl (chociaż jest to dość ryzykowna forma inwestowania pieniędzy), bezpieczniej jest skorzystać z serwisów specjalizujących się w sprzedaży linków:

- LinkORN.pl
- LinkiSEO
- LinkStore